Tuesday, February 20, 2007


Pada tahun hari raya cina,saya pergi ke rumah kawan abang saya untuk dapat rasakan bagaimanakah mereka menyambut perayaan mereka.Ketika saya pergi ke rumah kawan abang saya itu, mereka memberi saya bermacam kuih dan tidak lupakan gula gula.Rumah mereka Dihiasi dengan bagai hiasan seperti tanglung cina dan sebagainya.Selepas berapa minit duduk di sofa, mereka beri saya minuman, kuih-muih,gula-gula dan sebagainya.Saya dan abang saya mencerita tentang bagaimana mereka menyambut perayaan mereka. Dia mencerita bahawa mereka semua akan memakai pakaian yang berwarna merah untuk menyambut perayaan meraka.Mereka juga harus membawa dua buah oren untuk diberi kepada sesiapa yang ada di rumah tersebut.Kita juga tidak harus upa untuk membawa ang bao untuk diberi kepada orang di rumah tersebut.Kita juga mesti bersopan kepada mereka kerana perayaan tahun baru cina untuk hari yang mengimbirakan untuk semua orang bangsa cina.

No comments: